املت فلیپینی



اصولا ما ایرانی ها املت به ترکیبی از تخم مرغ و گوجه میگم که خیلی هم واسه صبحانه ها تمایل به خوردنش داریم 
ولی نام املت واسه کشورهای دیگه میتونه ترکیب دیگه ای باشه که خیلی متفاوتتر از ترکیبی هست که ما فکر میکنیم 
غذایی که الان میبینید املت فلیپینی نام داره 
این املت هم لذیذ هست و هم تنوع تو پخت داره 
یعنی هم دوستان گیاهخوار میتونن ازش لذت ببرن و هم گوشت خوار
پایه اصلی این املت بادمجان هست که باید در وحله اول به صورت کامل و با کلاهک , کبابی شه و پوستش گرفته شه 
بهتره که بادمجانی که انتخاب میکنید خیلی بزرگ و تپل نباشه 
بعد از کبابی کردن و پست گرفتن , کمی با دست روی شکم بادمجان فشار میاریم تا کاملا پهن شه ولی از هم دیگه جدا نشه 
تو دستورات همین مرحله به ۲ صورت انجام میشه

۱ بادمجان رو بعد از اینکه به این مرحله رسونیید میتونید به روش سوخاری که اینجا میبینید به صورت شنیسل , در بیارید 
۲ یا اینکه میتونید همینجوری بدون سوخاری کردنش , داخل ظرف مورد نظرتون  که با کره چرب کردید بچینید  و بعد مراحل بعدی رو انجام بدید که براتون توضیح میدم  ..... که من از این روش استفاده کردم و چون یکی بود تو یک تابه کوچیک تهیه کردم 


مرحله بعدی آماده سازی مواد روش هست 
اگر مایل هستید که به صورت گیاهخواری باشه ......
۱ میتونید از پیازچه + گوجه  + نخودفرنگی, هویج  و ذرت استفاده کنید ( هم تفت داده و هم بدون تفت دادن میتونید استفاده کنید )
۲ در صورتی که مایل هستید از گوشت استفاده کنید , باید چرخ کرده باشه و با مواد بالا یا فلفل دلمه مخلوط شه و سرخ شه 
* تمام مواد گفته شده باید خرد و ریز شده باشه 

حالا احتیاج به تخم مرغ داریم که به ازای ۱ بادمجان ۱ عدد تخم مرغ کافیه 
اونها رو داخل ظرفی بشکنید و با چنگال و نمک و فلفل خوب بزنید تا از لختگی در بیاد 
* اگر تو ظرفی بزرگ مواد رو چدید همونجور که گفتم با کمی کره داخل فر بزارید تا حدودی زیرشون سرخ شه 
در حین کار ۲ بار روی بادمجانها رو به کره آب شده آغشته کنید 
از فر بیرون بیارید اونها رو بگردونید و تخم مرغ رو اضافه کنید و دوباره داخل فر بزارید تا زمانی که تخم مرغ ها بگیره و روش , موادی رو که بالا ذکر کردم اضافه کنید
حالا میتونه مواد گوشتی باشه یا مواد بدون گوشت که از قبل آماده بوده
میتونید اینکار رو داخل تابه هم انجام بدید 


* و اگر به صورت سوخاری کار کردید توی ظرف بچینید و باز هم مواد گفته شده رو روش بریزید و میل کنید 

همونجور که گفتم من تو تابه تهیه کردم و اول ی طرف رو با کمی کره سرخ کردم و وقتی که برگردوندم , همزمان با حرارت کم تخم مرغ زده شده رو  بهش اضافه کردم 
میتونید درب ماهی تابه رو بزارید یا با دقت دوباره برگردونید تا هر دو طرف خوب بگیره 
نوش جون , گیلدا





Kommentare

Beliebte Posts