کباب هندی - هندی



چند روز پیش که خرید رفته بودم , کلی کتاب آشپزی دیدم 
کلی مجله و کتاب آشپزی تو قفسه هام پر شده و با اینکه به خودم قول داده بودم دیگه کتاب آشپزی نخرم , ولی باز هم نتونستم خودم رو کنترل کنم :)))
کتابی که تهیه کردم مربوط به دستورات هندی هست که اگه وقت کنم دستورات دیگه ای هم براتون میزارم 
اولین دستوری که برام جالب توجه بود همین کباب هندی هست 
از اونجایی که تو خونه ما به دلیل آپارتمان بودنش تهیه کباب زغالی سخته , اینه که کبابهای تابه ای بهترین گزینه واسه ما میتونه باشه 
البته بگم که اصلا این فکر رو نکنید که این کباب طعمی شبیه به کباب تابه ای یا کوفته های ما داره 
در واقع باید درستش کنید تا تفاوت اونو در مزه و عطر ش حس کنید 

مواد لازم :
گوشت چرخی  ٤٠٠ گرم 
پیاز متوسط  ١ عدد 
گشنیز یا جعفری خرد شده ١ استکان 
زنجبیل تازه نصف بند انگشت 
ادویه  تندوری ١ قاشق 
گوجه ٢  تا ٣ عدد
نمک و فلفل 

طرز تهیه :
سبزی , پیاز , زنجبیل رو خوب خرد میکنیم و به گوشت اضافه میکنیم و حسابی ورز میدیم تا حالت چسبندگی پیدا کنه 
دستمون رو خیس میکنیم و گلوله های تهیه کرده و به سیخ چوبی میکشیم 
به همون صورت نیم ساعت یا بیشتر استراحت میدیم 
و داخل تابه یک طرف اونها رو سرخ میکنیم , و طرف دیگه رو هم میزاریم تا سرخ شه 
زمانی که برگردوندیید , گوجه های خرد شده رو که کمی بهشون نمک زدید اضافه میکنید و با کمی روغن اجازه بدید کاملا به آرامی سرخ شه , بهتره که دربش رو هم بزارید 


گوجه ها که نرم شد و از خودشون آب انداختند , دیگه کباب شما آماده میل کردن هست 
واسه ما که خیلی لذیذ بود , امیدوارم که شما هم خوشتون بیاد :)
نوش جان , گیلدا 





Kommentare

  1. حدس میزنم که چقددددر عالی باشه ، همسایه ی ما هندی هست ، یه مادربزرگ دارن که روزها خونست و برای اهل خونه آشپزی میکنه ، همیشه بوی ادویه های مختلف از خونشون حس میکنم ،( تو پرانتز بگم ، همیشه هم خوشم نمیادااا ) خلاصه فکر کنم این از اون غذاهاست که وقتی بوش بلند شد کلی غش و ضعف میکنم، پس شک نکن که رفتم تو کارش و با مادربزرگ هندی به رقابت بو پراکنی رفتم :)))
    دست گیلدا جونی درد نکنه بابت دستور خوبش ، منتظر بقیه ی دستورات هم هستم :*

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اره رزکم , الان دیگه میتونی رقابت کنی :))))))
      البته بگم که من همسایه نداشتم ولی تو آلمان وقتی به رستورانهاشون میری سعی میکنند که با ذائقه آلمانی ها کار کنند
      و تنها چیزی که میبینی تندی غذاهاشون هست که اون هم اول سوال میکنند , وگرنه بوی ادویه جاتشون در حد نرمال میاد :))

      Löschen
  2. این باید خیلی خوشمزه باشه ، به زودی میدرستمش
    عالی گیلدا جون مثل همیشه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی مریم جون , جات خالی عزیزم

      Löschen
  3. ادویه تندوری چی هست؟

    AntwortenLöschen
  4. مریم عزیز , تندوری یکی از ادویه های لذیذ هندی , پاکستانی هست که من بیشتر از گرام ماسالا خوشم میاد
    اگه تو قسمت آشپزی ملل سر بزنید , میتونید اونجا مرغ تندوری رو پیدا کنید که ادویه تندوری هم رو هم میبینید

    AntwortenLöschen
  5. گیلدای عزیزم معلومه خیلی خوشمزه است شک ندارم ...آخه این هندیها هم مثل ما خوشمزه خور هستند بعلاوه اینکه خیلی تند هم میخورند که من عاشقشم.........مرسی دستات درد نکنند. ♥ ♥ ♥

    AntwortenLöschen
  6. دقیقا حرفتون درسته , هندیها خوش خوراک هستند و همینجور تند خور :)))
    البته قسمت دوم رو من به میل خودم تعقیر دادم :))

    AntwortenLöschen
  7. منظورتون از ١ قاشق، چه قاشقيه؟؟ بعد حرارتو بايد در چه حدي بذاريم؟ ممنونم عزيزم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. دوست عزیز , تو دستورات من قاشق منظور غذا خوری هست در غیر این صورت حتما چایی خوری یا چیزهای دیگه رو ذکر میکنم :)
      حرارت متوسط , فکر کنید دارید شامی یا کتلت سرخ میکنید

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts