پامادور قاتق - گیلانی



خوب بعد از دستور دمپختک آذری که براتون گذاشته  بودم , دستور بعدی که پیدا کردم پامادور قاتق یا به  عبارتی پامادور = گوجه ....  و قاتق = خروشت....   هست 
این خورشت همینجور که از نامش مشخصه یک خورشت از استان شمالی کشورمون هست 
البته این خورشت رو خود من هم فراموش کرده بودم و مدتها بود که تهیه نمیکردم , در صورتی که زمان کودکیم وقتی به شمال سفر داشتیم همراه با  باقالی قاتق یا ترش تره , این هم از خوراکهایی  بود که  سر سفره پیدا میشد 
به هر حال بعد از پیدا کردن این دستور هم  کنار دستورات محلی دیگه تصمیم گرفتم که تهیه اش کنم 
این خوراک هم مثل بیشتر خوراکهای شمالی با سیر و تخم مرغ همراه هست و یک گزینه بسیار مناسب واسه دوستان گیاهخوار میتونه باشه 

و اما مواد لازم :
گوجه ٣  عدد بزرگ 
سیر ٤ تا ٥  حبه 
پیاز ١ عدد بزرگ 
کره ٢ قاشق
نمک , فلفل , زردچوبه 
تخم مرغ ١ تا ٢  عدد 
رب گوجه ١ قاشق سر خالی
در صورت تمایل مقداری قرص  سبزیجات یا مرغ 

طرز تهیه :
مثل هر خوراک دیگه پیازها رو خلال کنید و همراه با کره و مقداری روغن مایع تفت  بدید و سیر له شده رو بهش اضافه کنید و بعد گوجه و رب رو اضافه کنید , من رب رو واسه اینکه رنگ زیباتری بگیره اضافه میکنم اگه دوست نداشتید نریزید 
من گوجه ها رو با پوست نگینی خرد کردم , ولی اگه دوست  داشتید  شما میتونید پوستش رو بکنید


اونها رو به پیاز اضافه کرده و مقداری تفت بدید و بعد کمی آب اضافه کنید , بزارید تا با حرارت کم خورشت شما جا بیفته وقتی کمی آبش  کشیده شد تخم مرغ ها  رو داخلش بشکنید و کمی هم بزنید ولی نه در حدی که شکلشون خراب  شه 
بعد از چند جوش خورشت شما آماده هست و میتونید با برنج یا حتی با نان میل کنید 
نوش جان , گیلدا 






Kommentare

  1. به به گیلدا جان باید خیلی خوشمزه باشه ..دستت درد نکنه شکلش که خیلی خیلی اشتهاآوره سرفرصت حتما درست میکنم .......در ضمن اسمش خیلی جالبه چرا که به زبون ایتالیائی پومودور یعنی گوجه فرنگی و این پامادور شبیه همون پومودور هست ....جالبه باید تحقیق کنیم شاید منظورش همون گوجه فرنگی باشه ................نوش جونتون ..♥ ♥ ♥

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. قربونت صفا جون , اره عزیزم امکان داره که با لهجه های مختلف گفته بشه , چون اینجور که شما میگید خیلی شبیه به هم هستند

      Löschen
  2. اخي ...منو ياد بچه گيم انداخت كه مامانم كه اتفاقا ايشون هم از شهر زيباي لاهيجان بودند برامون درست مي كرد كه خيلي هم خوشمزه بود و مي چسبيد ،من فكر ميكردم كه از خودش دراورده ولي الان فهميدم كه غذاي شمالي هست ،ممنونم ازت ،خوش باشي

    AntwortenLöschen
  3. ها ها , نه عزیزم , از خودش در نیاورده بود
    من هم با تهیه این خوراک به گذشته پرت شدم

    AntwortenLöschen
  4. salam gilda joon, dorost kardam va cheghadr asoon o khayli khoshmaze bood. mamnon

    AntwortenLöschen
  5. سلام دوست ناشناس من
    نوش جونتون , خوشحالم که خوشتون اومد

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts