خورشت تره فرنگی



بله ، درست خواندید ...... خورشت تره فرنگی 
واسه من هم اولین بار که دیدم جالب بود ، اونقدر جالب که تصمیم گرفتم درست کنم :)
این سبزی بلند و بالا , کار تره رو واسه ما که خارج از وطن هستیم میکنه
از خاصیتش هم هر چی گفته شه کمه ....
ویتامنیهای شامل این سبزی عبارتند از منیزیوم ، ویتامین C ، ٦B و آهن 
و همینجور موجب کاهش کلسترول خون میشه . هر چه تره فرنگی کوچکتر و جوانتر باشه ، انرژی درمانی بیشتری رو دارا هست 
و اما میریم سر دستور این خورشت راحت و مقوی 

مواد لازم :
گوشت مرغ به اندازه کافی 
تره فرنگی ٣ عدد 
پیاز بزرگ ١ عدد 
جعفری خرد شده ٢٥٠ گرم 
رب گوجه ١ قاشق 
آبغوره یا غوره 
نمک ، فلفل ، زردچوبه 

طرز تیهه :
گوشت مرغ رو سرخ کنید و کنار بزارید 
پیازها رو خرد کرده و همراه با تره فرنگی خرد شده یا حلقه حلقه شده تفت بدید 
من از مقداری روغن خانگی هم واسه سرخ کردنش استفاده کردم 
سبزی و رب رو اضافه کنید و کمی دیگه سرخ کنید تا خوشرنگ شه 
گوشتها رو همراه به مقداری آب اضافه کنید


میزان ترش مورد نظرتون رو اضافه کرده و بزارید خورشت با حرارت ملایم جا بیوفته 
بعد میتونید با برنج میل کنید و از خوردنش لذت ببرید :))
نوش جان گیلدا





Kommentare

  1. عاااالی بود ، به به ، عطر تره فرنگی و جعفری چه شوددددد ، اوووم ، دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی رزی جون ، اتفاقا وقتی داشتم خواص تره فرنگی رو میخوندم یاد تو افتادم که واسه همسرت خوراک رژیمی درست میکنی :)

      Löschen
    2. حتما ازش استفاده میکنم گیلدا جان ، این خورشت هم هوش از سر من ببرده مادر جان ..........

      Löschen
    3. قربونت رزکم ، امیدوارم که خوشتون بیاد

      Löschen
  2. جداى دستور خوب و خوشمزه اش، عكس ها هم عالى بودن! خوشگل و با سليقه! ى

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی شبو جونم م م م ، جای شما هم مثل همیشه خالی ی ی ی
      :)))))

      Löschen
  3. گیلدای عزیز
    مرسی از اشپزی و حسن سلیقه ات و اینکه همه اینها را با محبت با ما شریک میشوی من از عکسهای قشنگی که روی بلوگ ات میگذاری خیلی کیف میکنم از کامنت های بی مورد هم ناراحت نشو عزیزم هر کس کلامی برای گفتگو داره باذ هم ممنون از اینهمه سلیقه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام زهرا جان ، من هم ممنونم از توجهت عزیزم
      و مرسی که منو با وبلاگت آشنا کردی :)
      عزیزم من هم میتونم مثل دیگرون اینجور کامنتها رو حذف کنم ولی میزارم که خود دوستان هم جوابگو باشند :)

      Löschen
  4. گیلدای عزیز
    مرسی از اشپزی و حسن سلیقه ات و اینکه همه اینها را با محبت با ما شریک میشوی من از عکسهای قشنگی که روی بلوگ ات میگذاری خیلی کیف میکنم از کامنت های بی مورد هم ناراحت نشو عزیزم هر کس کلامی برای گفتگو داره باذ هم ممنون از اینهمه سلیقه

    AntwortenLöschen
  5. چه دستور خوبی من با تره فرنگی فقط سوپ درست میکنم ولی این باید خیلی لذیذ باشه عکسها هم که پرفکتتتتتتتتتت مثل همیشه

    AntwortenLöschen
  6. اعظم جون ، من هم خیلی باهاش سوپ درست میکنم ، و واقعا خوشمزه میشه
    تو پلو و آش هم زیاد استاده میکنم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts