بریونی میگو - هندی ، پاکستانی


وقتی که صحبت از بریونی میشه ، کلی ایده و بریونی ها مختلف از ذهنتون رد میشه 
بریونی هم از اون دسته خوراکهایی هست که خیلی تنوع تو گوشت و سبزیجات و حتی پختش  میتونه باشه 
و تنها چیز مشترکش همون ادویه هست که از انواع و اقسام ادویه های تند و تیز میتونید استفاده کنید 
البته این قسمت داستان بر میگرده به ذائقه آدم ، و باید دید که چه ترکیبی رو میپسنده 
این بریونی میگو با ترکیبی از سبزیجات هست که دستورش رو در اختیارتون میزارم 

مواد لازم :
میگو ٢٠٠ گرم 
برنج آبکش برای ٢ تا ٣ نفر 
زنجبیل تازه ١ بند انگشت 
سیر ٢ حبه 
پیاز ١ عدد بزرگ 
هویج ٢ عدد متوسط 
نخود فرنگی ١٠٠ گرم , بهتره کنسروی باشه 
فلفل دلمه رنگی یا فقط ١ رنگ ١٠٠ گرم 
ادویه که من برای این بریونی استفاده کردم عبارت هست از :
زیره - تخم گیشنیز - فلفل - پودر کاری - زردچوبه - نمک 
خامه ١ استکان سر خالی ، در صورت تمایل 

طرز تهیه :
پیازها رو خرد کنید و کمی تفت بدید 
فلفلها رو اضافه کنید و سیر و زنجبیل رو هم به صورت رنده شده اضافه کنید و مقداری تفت بدید 
در آخر میگوها رو همراه با نخود فرنگی و هویج نگینی و ادویه های کوبیده شده به مواد قبلی اضافه کرده و بعد از تفت کوتاهی خامه رو اضافه کنید 


اگر دوست داشتید میتونید به جای خامه از آب استفاده  کنید 
کمی که جوش خورد ،  مواد رو لابلای برنج آبکش بکشید و بزارید تا دم بکشه 
بریونی شما برای میل کردن حاضره
میتونید این بریونی رو به صورت کته هم بار بزارید 
نوش جان ، گیلدا 

* پخت این خوراک بر حسب علایق شخصی و خانوادگی انجام گرفته 










Kommentare

  1. واقعا هم بریونی خیلی تنوع داره ، من یه بار تو رستوران ایکیا خوردم ، انقدددددر خوشمزه بود ، نتونستم شف رستوران رو ببینم ازش بپرسم رازش چیه ؟ :)))
    این ادویه ها که نوشتی ، راستی میگی اکثرا از این مدل ادویه ها استفاده میکنن ، اما ایده ی سبزیجاتش و میگو ، حرف نداشت گیلدا جان ، همسر جان در رژیم به سر میبرن ، وگرنه همین فردا دست بکار میشدم :))
    راستی مسقطی رو درست کردم گیلدا جان ، اما متاسفانه گویا نشاسته ی من خیلی خوب نبود و نگرفت ، اما طعم و مزه اش حررف نداشت ، دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اونوقت رزی بریونی به انگلیسی چی می شه؟ گیلدا جان تو هم بگو به آلمانی چی می شه....می خوام معادل فرانسه اش رو بیابم :)

      Löschen
    2. مرسی رزکم ، امیدوارم رژیم همسری بابت لاغری باشه ؛) نه مورد دیگه
      البته این خلی رژیمی هستش ها ا ا ا ، خودتون رو ناراحت نکنید :))))))

      چه حیف ، پس چرا ؟؟ من که خودم همیشه از نشاسته ذرت استفاده میکنم ، چون اصلا از نشاسته گل گیرم نمیاد
      اگه دیدی نداری از نشاسته ذرت استفاده کن
      من جای خوندم که این نشاسته هم امکان فاسد شدنشون هست

      Löschen
    3. آخه گلم ، انگلیسی کجا ، آلمانی کجا ، بعد فرانسه کجا ؟؟؟ :))))))))))))))
      باشه حالا که میخواهی پیدا کنی به آلمانی میگند Biryani ، زیاد فرق نداره

      Löschen
    4. خوب پس در همه ی زبانها همون بریونی خودمونه دیگه.... فکر کردم چه اسم عجیبی می تونه داشته باشه. حله خانوم...حله :)

      Löschen
    5. شادونه جونم ، همون بریانی میشه ، اینجا که همه جا به این اسم میگن :))
      گیلدا جان ، منم همیشه از نشاسته ذرت استفاده میکنم ، چون به نشاسته گل دسترسی ندارم ، در مورد فاسد شدنش هم شنیدم ، همششش رو ریختم دور :))

      Löschen
  2. Pas nokhod va havij koja raft?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. رفت تو غذا :)))))))))
      فراموش کرده بودم که الان اضافه کردم :)

      Löschen
  3. گیلدا جان من یه سوال دارم ، چرا وقتی من میگو رو میذارم لای پلو ، پلو شفته میشه ، چطور برنج رو می پزید که انقدر خوب و قد کشیده میشه ؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرجان عزیز ، من فکر کنم ربطی به میگو نداره
      باید مشکل از برنج باشه
      البته اینو هم بگم که من برنج رو واسه انواع پلو کمی خشکتر بر میدارم

      Löschen
  4. واوووووووووو چه چیزی شده...چه رنگ رو رویی هم داره. من الان شام ندارم میگو هم ندارم....خودت بیا و یه راه حل بده :)

    AntwortenLöschen
  5. افسانه جون ، بدو بیا اینجا
    این تنها راه حل مورد نظره :)))))

    AntwortenLöschen
  6. من عاشق بریانی میگو هستم ،البته هر غذای دیگه ای هم که میگو داشته باشه دوست دارم ،دستتون درد نکنه ،خیلی خوشمزس ،نوش جونتون

    AntwortenLöschen
  7. مرسی ارغوان نازنین ، پس جاتون حسابی خالی بود عزیزم :****

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts