کیک ١ ، ٢ ، ٣ ، ٤



چند روز پیش براتون کیک ابی رنگ رو با کفشهای خوراکی گذاشته بودم و امروز براتون ، طرز تهیه کیکی  رو که ازش استفاده کردم میزارم 
همینجور که قبلا هم گفتم این کیک با نام ١ ، ٢ ، ٣ ، ٤ شناخته میشه و علتش هم مقادیری هست که مواد این کیک داره 
منظور .....

کره ١ لیوان 
شیر ١ لیوان 
شکر ٢ لیوان 
آرد ٣ لیوان 
تخم مرغ ٤ عدد 
وانیل ١ قاشق چایی خوری + مقداری پوست رنده شده از لیمو ( به خواست خودم )
پیکینگ پادر  ٣ قاشق چای خوری 
نمک ، نوک قاشق چای خوری 

همینجور که میبینید مقادیر این کیک ، تشکیل دهنده نام این کیک هست 
این کیک یکی از دستورات طیبه عزیز هست که واسه کار با خمیر فوندات و مارسیپان بهترین گزینه میتونه باشه 
چون همونجور هم که قبلا گفتم وجود این خمیرها روی کیک سنگینی خواصی رو به وجود میاره که هر کیکی نمیتونه تحمل کنه 

این کیک با توجه به مقاومتش بافت بسیار خوب و مزه بسیار لذیذی داره و خیلی هم راحت درست میشه 

و اما طرز تهیه :
ابتدا آرد ، پیکینگ پادر و نمک رو مخلوط کنید و هم بزنید 



کره ، شکر ، وانیل رو نیز با هم مخلوط کرده و خوب میکس میکنیم تا سفید و یکدست بشه 



تخم مرغها رو دانه دانه به مواد اضافه کنید 
در طی ٢ تا ٣ مرحله آرد الک شده  و شیر رو  به مواد قبلی اضافه کنید 


حجم این کیک برای پخت خیلی زیاده و من اینو تو سینی  مخصوص فر پختم 
ولی اگه شما میخواهید داخل قالبهای گرد معمولی بپزید بهتره که از ٢ قالب استفاده کنید واگر حجمش زیاد باشه  وسط کیک خام میمونه 
برای سرهم کردن این کیک اونو ١ روز جلوتر پختم و بیرون از یخچال به راحتی نگهداشتم 
قبل از پخت فر رو بخوبی گرم کنید و کیک رو با حرارت ١٨٠ درجه و به مدت تقریبی ٣٥ تا ٤٠ دقیقه قرار بدید ، میتونید بعد از ٣٠ دقیقه کیک رو با چوب کبریت تست کنید ، که پخته یا نه 
دقت کنید که این زمان واسه کیک داخل سینی بود و اگه از قالب گرد استفاده میکنید و حجم کمتری واسه کیکهاتون دارید به زمان بیشتری احتیاج دارید 
در دستور بعدی صحبت کوتاهی در مورد سوار کردن خمیر فوندات به روی این کیک خواهیم داشت 
نوش جان ، گیلدا 


Kommentare

  1. Gilda jan salam , chand sal pish ke iran bodam shoharam bara tavalodam keik tavalid kharidan, be shekle gosfabd bos ,kheili zyba bod:):) hala to fekresham ke ye keik be shekle khers dorost konam , mikham az shoma komak begiram benazareton Che keik minasebe, va age tajrobasho darid mamnun misham komakam konid , rasti toye barnamaton nist ?? Mamnun veblageton alyeee

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام دوست عزیز ، ممنونم از توجهتون
      من یک طرح واسه سر خرس دارم ، البته اگه اینجا لینک بدم نمیتونید باز کنید
      اگه تو فیسبوک با من آشنایی دارید تو پیغام خصوصی اعظم
      بخواهید که عکسش رو براتون بزارم تا به راحتی استفاده کنید

      Löschen
  2. دستتون درد نکنه گیلدا جون ،واقعا خسته نباشید .
    من قبلا دستور این کیک رو زیاد دیدم ولی هیچ وقت امتحانش نکردم ،باید یه بار درست کنم .

    AntwortenLöschen
  3. ارغوان جون آدم فکر میکنه که این کیک فقط مصرف کارهای تزئینی هست
    ولی خود من هم که بعد از پخت خوردمش دیدم خیلی لذیذ و خوبه ، و در ضمن بر کلاف انتظار خلیی هم نرم بود
    مرسی از کامنتت نازنین

    AntwortenLöschen
  4. خسته نباشی گیلدا جان ، این دستور رو منم زیاد دیدم ، اما هنوز امتحان نکردم ، حتما خیلی عالی میشه :)

    AntwortenLöschen
  5. مرسی رزکم
    دستور خوبی بود عزیزم ، به خصوص واسه کیکهای که میخواهد روش کار شه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. گیلدا جان برای کیک شطرنجی چطور یک مهره شطرنجی با کاکایو درست کنم؟ ممنون

      Löschen
  6. دوست عزیز اول شکلات رو به طریق بن ماری آب کنید
    به وسیله کاغذ آلمینیوم یک قالب از مهره شطرنج تهیه کنید ، به این صورت که روی مهره بزارید و کاملا اطراف رو فشار بدید که حالت مهره روی کاغذ در بیاد ، دقت کنید که کاغذ نازک هم نباشه
    بعد شکلات رو داخلش بریزید ، اما پر نکنید در هادی که فقط کل دیواره ها آغشته به شکلات شه
    بزارید خشک شه و دوباره این کار رو تکرار کنید
    البته پشت کار شما خالی هست ولی موقع چیدن به نظر نمیاد

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts