شیرینی گوش فیل


یکی دیگه از شیرینی های پر طرفدار واسه ماه رمضان و غیر رمضان :)) شیرینی گوش فیل هست 
من آنقدر تو ١ ماه رمضان پست گذاشتم که وقت نشد این یکی پست رو بزارم 
ولی از اونجای که شیرینی واسه همه فصول هست ، ما هم با همین طرز تفکر پیش میریم و کمی دیرتر تقدیم شما میکنیم :)
البته بماند که گوش فیلهای من بیشتر شبیه به گوش خرگوش شده :)) ولی طعمش همونی که میبایست شد :)

این دستور رو از ودیوی آموزشی خانوم کامیار تهیه کردم 
دستور بسیار خوبی بود، ولی از اونجای که من همیشه غر نارضایتی میزنم :)) اول فکر کردم که خرابش کردم ولی بعد دیدم که نه بابا خیلی خوب از آب در اومد 
و اگه عکسهام مثل همیشه خوب و شفاف نیست واسه همین توضیحات بالاست 

و اما مواد لازم :
زرده تخم مرغ ٢ عدد 
مخلوط ماست و شیر ١/٢ پیمانه ١٢٠ CC - میتونید فقط از ماست یا فقط از شیر هم استفاده کنید 
آرد ١ و ١/٢ تا ٢ پیمانه - ١٨٠ تا ٢٥٠ گرم 
پیکینگ پادر ١ قاشق چای خوری 
روغن جامد یا کره در دمای اطاق ، ١ قاشق چای خوری 
نمک ١/٨ قاشق چای خوری 
وانیل ١/٢ قاشق چای خوری 
شربت زولبیا بامیه 

قبل از همه باید شیره یا شربت این شیرینی رو درست کنید 

زرده ها رو خوب زده و مخلوط ماست و شیر رو اضافه میکنیم 


بعد کره نرم ، وانیل ،  نمک ، پیکینگ پادر را اضافه کنید 
مخلوط رو خوب هم میزنیم و ارد رو کم کم اضافه میکنیم ، دقت کنید که امکان داره به ارد کمتر یا بیشتر از میزان گفته شده احتیاج داشته باشید 
باید به حدی ارد اضافه کنید که خمیر به دستتون نچسبه و یک خمیر نرم و لطیفی داشته باشید 
خمیر رو به مدت ٢ ساعت داخل کیسه فریزر در فضای معمولی  استراحت میدید 


سپس خمیر رو به پهنای ٢ تا ٣ میل پهن کرده و به هر مدلی که دوست دارید قالب یا برش بزنید 
روغن رو خوب داغ کنید و یکی یکی خمیرها رو سرخ کنید ، دقت کنید که هر ٢ طرف خمیر رو سرخ کنید 
سپس اونها رو روی دستمال آشپزخانه بزارید تا روغن اضافه اون بره و به مدت ٢ تا ٥ دقیقه داخل شربت قرار بدید 
مدت ماندگاری این شیرینی خیلی خوب بود و هر روز که میگذشت مثل روز اولش ترد و خوشمزه بود 
نوش جان ، گیلدا 










Kommentare

  1. وایییییییییییییییی عالی شده این گوش خرگوشاتتتتتتتت عزیزممممممم دلم خواست نوش جونتون

    AntwortenLöschen
  2. گوش خرگوش ش ش ش ش :)))))))))))
    مرسی نازنین

    AntwortenLöschen
  3. KHEYLI KHOSHMAZAST.MAN KHEYLI DUST DARAM,MERCI KE DASTURE POKHTESH RO GOZASHTID.MAMNUN.

    AntwortenLöschen
  4. خواهش میکنم دوست عزیز
    و ممنون از کامنتتون
    :)

    AntwortenLöschen
  5. به به عالی شده گیلدا جان خیلی هوس انگیز درست کردید ♥ باید مواظب باشم اگه خانواده ببینند باید بیفتم به زحمت ... .....شیرین کام باشید

    AntwortenLöschen
  6. مرسی صفا جون
    من مطمئن هستم که این در برابر کارهای سختی که واسه خانواده انجام میدید ، هیچه

    AntwortenLöschen
  7. سلام گیلدا جون.ممنون

    AntwortenLöschen
  8. سلام پریسای عزیز
    من هم ممنونم بابت توجه شما :)

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts