نکاتی در مورد فرم گرفتن خامه



خیلی وقته که بیشتر دوستان لطف کردن و روش زدن خامه رو واسه دیگرون توضیح دادند , این بود که من تصمیم گرفتم جداگانه این پست رو با تجربیات خودم بزارم 
هر بار هم که قصد اینکار رو داشتم بعد از پایان کار یادم میومد که من میخواستم از روش زدن خامه مطلب بنویسم و یادم رفت :))
همراه با پست نان خامه ای توضیحات لازم رو در مورد زدن خامه داده بودم 
ولی بعضی از پستها با سوالهای متناوب به نظر میرسه که پستهای اساسی هستند 
یادمه اون زمانها که ایران بودم پیدا کردن خامه یا درست کردن خامه برای روی کیک به سادگی امروز نبود 
ولی الان و وجود موادهای تکمیل کننده و خامه های مخصوص اینکار ، مشکلات هم هموار شده 

و اما اصل مطلب 
برای فرم دادند به خامه به این موارد باید توجه کرد 
١- خامه انتخابی شما باید از چربی بالایی برخوردار باشه ، حداقل ٣٠% 
٢- خامه باید کاملا سرد باشه ، من معمولا ١٠ یا ١٥ دقیقه قبل از استفاده داخل فریزر میزارم 
٣- وجود پودر خامه ، برای بهتر فرم گرفتن خامه مناسبه ولی ضروری نیست ، که این پودرها ( بسته های ٨ گرمی ) به ازای هر ١٥٠ تا ٢٠٠ میل خامه ١ بسته استفاده میشه 


٤- ظرفی که در اون خامه زده میشه و حتی پره های همزن شما باید کاملا تمیز باشند
٥- برای شیرین کردن خامه از پودر شکر استفاده کنید ، به میزان کم ، چون استفاده بیش از حد  خامه رو شل میکنه 
٦- برای زدن خامه ظرفهای استوانه ای مثل پارچ مناسبتره  ، ولی باید دقت داشت که همه جا رو هم زمان با همزن  بزنید یعنی هم از زیر هم از رو ، و اینکار رو به صورت دورانی انجام بدید ، در غیر این صورت خامه زیر ظرف شل باقی مانده و روی ان فرم گرفته میشه 


٧- اگر مایل به استفاده از پودر خامه هستید در ابتدا به خامه اضافه کنید ، وقتی کمی فرم گرفت پودر شکر را ضافه کرده و به زدن ادامه دهید تا جایی که شکل پره ها روی خامه بماند و یا اگر با انگشت روی خامه رو میکشید جای انگشت شما به همان صورت باقی بماند 
٨- گرمای دست شما هنگام کار با خامه درون قیف میتونه اونو شل کنه 
٩- در مناطقی که هوا گرمه بهتره که ظرفها خامه از جنس فلز باشه تا بتونه سرما رو بهتر به خامه انتقال بده و اگه احتیاج شد ظرف خودتون رو داخل کاسه پر از یخ قرار بدید 
١٠- بهتره که هر بار با ٢٠٠ تا ٢٥٠ میل خامه کار رو شروع کنید 
١١-  به ازای  مقدار گفته شده از خامه ٢ قاشق چای خوری پودر شکر کافی میتونه باشه 

با رعایت  این نکات حتما خامه خوبی خواهید داشت 
موفق باشید ، گیلدا 

Kommentare

  1. بالاخره گذاشتی گیلدا جونم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اره هانی جون ، اینبار دیگه قبل از خوردن و تمام کردن یادم بود
      :))))))))))

      Löschen
  2. خیلی پست خوبیه دستت درد نکنه گیلدا جون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی پگاه جون ، اره یکی از اون پستهای که خیلی وقته میخواهم بزارم ولی تنبلی و فراموشی نذاشت :))

      Löschen
  3. gilda joon mitoonam peporsam poodre khameyi ke estefade kardin chand gr boode?
    dar zemn mamnoonam az posthaye kheili alytoon.man ke kheili azashoon estefade mikonam.
    dastetoon kheili kheili dard nakone.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام کتایون جان ، مرسی از این همه لطفت عزیزم
      این بسته ها به صورت ثابت اینجا معمولا ٨ گرمی هست
      ولی خوب شد که پرسیدید ، الان تو مطلب هم اضافه میکنم
      باز هم ممنونم از کامنتتون

      Löschen
  4. merciii gilda joon man yeja chand vaghte pish khondam mishe az kami podre tatar estefadeh kard mazash avaz nemishe????

    AntwortenLöschen
  5. سلام دوست عزیز
    راستش رو بخواهی من تو عمرم از پودر تاتار واسه هیچکاری استفاده نکردم
    و اصلا نمیدونم چه تغیری میتونه به وجود بیاره
    ولی اگه اینکار رو میکنید تا جای اون پودر خامه رو بگیره ، همونجور هم که گفتم بودن این پودر ضروری نیست و بدون اون هم میشه کارتون رو با رعایت بقیه موارد انجام بدید

    AntwortenLöschen
  6. ممنون از توضیحتون :) فقط یه سؤال داشتم، باید از دور تند همزن استفاده کرد یا دور کند؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی سارا جان ، راستش من خودم از دور ١ و گاهی ٢ استفاده میکنم
      تا زمانی که شکر نریخته باشم از درو ١ و بعد از ٢
      البته زیاد واسه من مهم نیست چون بستگی به وقتم داره :)))

      Löschen
    2. مرسی گیلدا جان :)

      Löschen
    3. خواهش میکنم عزیزم :)

      Löschen
  7. عااالی شده دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
  8. دستتون درد نکنه ،گیلدا جون .خیلی ممنون از توضیحات کاملتون .

    AntwortenLöschen
  9. من هم ممنونم از توجهت ارغوان جون :)

    AntwortenLöschen
  10. yani Gilda jun man asheghetam. male man hamishe shol o var rafteh mishod vali alan dige elatesho fahmidam .age beduni cheghadr mamnunetam mibusamet bus bus bus bus bus bus bus.....

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. قربونت برم هما جون
      مرسی عزیزم ، امیدوارم که به کارت بیاد نازنینم
      :***********

      Löschen
  11. گیلدا جون من هم به این نتیجه رسیدم تو ظرف های استوانه ای بهتر می شه خامه رو فرم داد و 30 دقیقه قبلش ظرف و پره همزن رو هم می زارم تو یخچال البته یه دلیلش گرمای هوای استرالیاست.

    AntwortenLöschen
  12. بله شری جان
    من هم اول فکر میکردم که ظرف پهن بهتره ، ولی هم به این طرف و اونطرف پاچیده میشه
    و هم ی جوری موقع زدن خامه هرز میره ، و همه جا رو نمیشه در آن واحد هم زد
    حقا باشماست استرالیا که خیلی گرمه حتی زمستونش :))
    مرسی از کامنتت عزیزم

    AntwortenLöschen
  13. Chetori mitonam inja oz besham

    AntwortenLöschen
  14. غزل جان ، مطمئن نیستم ، ولی فکر کنم از راه گوگل باید عضو شید و اکانت باز کنید
    ولی از دوستان میپرسم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts