سیرابیج - گیلانی



یکی از خوراکهای شمالی که بسیار آسون و مجردی هست ، سیرابیج نام داره 
این خوراک مناسب حال دوستان گیاه خوار هم میتونه باشه ، چون چیزی نیست جز برگ سیر و تخم مرغ 
این سییرابیجی که میبینید اولین برداشت من از برگهای سیری هست که مهناز جون ایده اونو داده بود 
من اصولا خوراکهای  سنتی رو خیلی دوست دارم ،  مخلوطی از سنت و خوراکهای  مدرن امروزه میتونه ترکیب خوبی رو به وجود بیاره 
اینجا هم سیرابیج رو همراه با کاسه های فیلو میبینید 
من نمیدونم اگه این خمیرهای آماده فیلو و ١٠٠٠ لا نبود ما باید چه میکردیم ؟ :))) 
شما هر چیزی که دوست داشته باشید میتونید تو این خمیرها جایگزین کنید ، این میتونه انواع سالاد و یا هر چیز دیگه که مدت کوتاهی به پخت احتیاج داشته باشه میتونه باشه

خوب دستور کار هم که خیلی آسونه 
برگهای فیلو رو به صورت گرد میبرید ، بهتره که کمی از قالبهاتون بزرگتر باشه 
کمی کره مالی  میکنید :)) و درون قالبهای که از قبل کمی چرب کردید قرار میدید 



جداگانه برگ سیر رو خرد کرده و با روغن تفت میدیم 
درون ظرفی چند عدد تخم مرغ رو میشکنیم و با نمک و فلفل خوب هم میزنیم 
و روی برگ سیرها  میریزیم و میزاریم تا خوب ببنده 



تا اینجای کار که به صورت سنتی هست و  این خوراک رو با نان میل میکنند 
ولی از اونجای که احتیاج به نان هست ، این بود که من این خمیرهای فیلو رو آماده کردم و داخل اونها از مواد سیرابیج ریختم و کمی هم پنیر پیتزا ریختم 
و گذاشتم داخل فر با حرارت ١٧٠ درجه فقط تامدتی که فیلوها رنگ عوض کنند و پنیرها آب باشند 
البته چون برگ سیر کم داشتم نتونستم خوب کاسه های فیلو رو پر کنم ، شما مثل من خصاصت نکنید و بیشتر بریزید :))
بهتون پیشنهاد میکنم اگه به طعم سیر علاقه دارید حتما امتحان کنید ، چون بسیار لذیذ ه  
نوش جان ، گیلدا 







Kommentare

  1. خانوم اجازه!! شما چرا اینقده هنرمندین؟ شما چرا اینقده !قرتی تشریف دارین؟
    آخه این کاسه ها..نه!! این گلهای فیلویی چقده نازه آخه
    منم که عاااااشق سیرابیج...به به

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اااااااا هانی به جون خودم حدس زدم یا تو یا الهام ، این قرتی بازی رو بهش میچسبونیید :))))))))))
      آخه من همیشه دوست دارم کار رو راحت کنم ، گفتم دیگه نان رو جداگانه نیاریم سر سفره ، این بود که نانش رو هم باهاش آماده کردم :))))))))
      مرسی از کامنتت عزیزم

      Löschen
  2. گیلدا جان خیلی هنرمند و با ذوق هستی من تا بحال سیرابیج نخوردم ولی حتما این مدلی درست میکنم دستت درد نکنه عالی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی عزیزم جون ، حتما امتحان کن عزیزم
      البته اگه مخالف سیر و فراورده هاش نیستی :)))))
      خیلی لذیذ ه

      Löschen
    2. من عاشق سیر و فراورده هاش هستم :)))))))

      Löschen
    3. پس مثل خودمی :))))

      Löschen
  3. به‌‌ به‌‌ به‌‌ این غذای شمالی چه قشنگ و شیک و پیک شده

    نوش جونتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی سوزان جون ، و همینجور خوشمزه ه ه ه :)))))))

      Löschen
  4. گيلدا از اون روز كه اون پست سبز كردن سير تو آب رو گذاشتي منم دست به كار شدم و الان برگ هاي سيرم دارن بلند ميشن! داشتم فكر ميكردم كه باهاش چي درست كنم كه دستورش رو رسوندي!!!! دستاي گلت واقعا درد نكنه

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. چه خوب شبو جون ، پس منتظر باش تا ی خورشت هم با این برگها بزارم تا درست کنی :))))
      اون هم خوشمزه هست

      Löschen
  5. دستتون درد نکنه گیلدا جون ،خیلی خوشگل و شیک شدن .من سیرابیج یه بار بیشتر نخوردم اونم منزل یکی از آشناهامون تو رشت که البته خیلی هم دوست داشتم و به نظرم خوشمزه اومد.مشکل فقط همون برگ سیره که البته مثل اینکه منم باید به کاشتنش اقدام کنم !

    AntwortenLöschen
  6. اره ارغوان جون ، این کار مهناز جون ، خیلی گره از مشکلات باز کرده :))
    با اینکه میتونم اینجا از مغازه چینیها برگ سیر پیدا کنم ، ولی این کار خیلی برام راحتتر بود

    AntwortenLöschen
  7. آفرین به اینهمه سلیقه...♥ گیلدای عزیز واقعا کار زیبائیه
    دستتون درد نکنه

    AntwortenLöschen
  8. سلام .. ممنون از آموزش های شما

    AntwortenLöschen
  9. من هم ممنونم از توجهتون :)

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts