مشخصات ماهی تازه




چند روز پیش همسرم برام این ماهی رو سوپرایز کرد :))))
آخه میدونه که من عاشق ماهی هستم ، این بود که ی ماهی لاکس ( آزاد )خوشکل و مشکل و خیلی بزرگ برام آورد 
من هم  حسابی دستپاچه بودم تا زودتر تمیزش کنم و بخوریم ، ولی گفتم بهتره که قبل از تمیز کردنش ، نکاتی رو  در مورد ماهی تازه براتون بنویسم ، البته الان دیگه بیشتر دوستان به این مسئله آگاهی دارند ، ولی چند بار هم دوستان دیگه مشکل با خرید ماهی تازه داشتند 

ماهی تازه باید :
* گوشت ماهی تازه سفید رنگ هست ، البته بجز ماهی های که گوشت قرمز دارند که  رنگ آنها نیز روشن میباشد 
* ماهی تازه وقتی در مرکز کف دست قرار میگیره حالت خمیده نداره و کاملا صاف و تنها کمی منحنی هست 
* پولکهای  ماهی تازه کاملا شفاف بوده  و به راحتی از پوست جدا نمیشه 
* چشم ماهی تازه شفاف و  روشن و برامده میباشد 
* یکی از بارزترین مشخصات برای ماهی تازه بوی ان است که نباید ، بوی گندیده به مشام برسد ، بلکه بوی دریا و جلبک میدهد 



* با  فشار انگشت به ماهی تازه  ، جای انگشت شما بعد از برداشتن  باقی نخواهد ماند 
* آب ششهای ماهی تازه به رنگ قرمز روشن بوده ، در ماهی های مانده میتوانید  به راحتی با انگشت آب ششها را جدا کنید 
* ماهی تازه در آب فرو میرود 


* داخل شکم ماهی تازه بدون بو بوده و گوشت  ان صاف و یکدست است 
* سرپوشهای ، آبشش به صورت خوابیده و چسبیده به ماهی میباشد

امیدوارم که همه چیز رو گفته باشم ،  اگه فکر میکنید موردی هست که من ازش خبر ندارم و باید اضافه شه لطفا به من بگید 
حال دیگه با خیال راحت برم بخورمش :))))
گیلدا 







Kommentare

  1. نوش جونتون گیلدا جون.خیلی ممنون از توضیحاتتون

    AntwortenLöschen
  2. خواهش میکنم عزیزم ، من هم ممنونم از توجهت :**

    AntwortenLöschen
  3. ممنون از اطلاعات خوبت نازنین

    AntwortenLöschen
  4. شما که دیگه استادی عزیزم
    خواهش میکنم :**

    AntwortenLöschen
  5. عاشقشم...به قول مامانم ماهی تازه رو دمش وا میسته :))))

    AntwortenLöschen
  6. رو دمش و میسته :)))))))))))
    خیلی جالب بود هانی جون ، کلی معنی داشت این جمله

    AntwortenLöschen
  7. آره دیگه...دقیقا همه اینایی که تو گفتی رو توی خودش داره..مامانم الکی نمی گه که :))))))
    ماهی تازه باید روی دمش ماسته...بـــــــــله
    هاهاهاااااااااااا

    AntwortenLöschen
  8. بله دقیقا همینه ، واسه همین هم گفتم که خیلی معنی داشت :))

    AntwortenLöschen
  9. مصی ولیزاده18. April 2013 um 21:38

    مرسی گیلدا جون ...راستی مبارکه آزادیت باشه خانم

    AntwortenLöschen
  10. مرسی مصی جون ، سلامت باشی
    درد کشیده ، طبیبه عزیزم :)))))

    AntwortenLöschen
  11. به به عجب ماهی حسابیه این ماهی...
    نوش جونتون باشه.

    باهاش چی درست کردی خواهر؟؟؟

    AntwortenLöschen
  12. مرسی نگین جون ، جاتون خالی خوردیم :)))))
    البته نه همش رو ، چون چیزی حدود ٥ کیلو بود ، بقیه تو فریزر در حال استراحته :D

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts