Royal Icing - طرز تهیه خمیر رویال ایسینگ و بیسکویتهای سال نوی میلادی ٢٠١٣







باید خدمدتون عرض کنم که رویال ایسینگ یک دنیای بزرگ و جالب واسه کار روی انواع بیسکویتها و کیکها و شیرینی ها میتونه باشه
با خوندن این مطالب دلسرد از تهیه اون نشید ، بلکه مثل من سعی کنید دوباره و دوباره این کار رو انجام بدید تا به نتیجه مطلوب برسید ، که نتیجه ای بسیار شیرینه :)
* کار با رویال ایسینگ به وقت احتیاج داره ، و اینجور نیست که بگید : خوب امروز خودش رو آماده میکنم و فردا روی بیسکویت استفاده میکنم
چون این خمیر بخاطر مجاورت  با هوای آزاد سریع خشک میشه ، پس باید تکرار مکررات کار رو انجام بدید تا بتونید روش کار رو تو دستتون داشته باشید
* خمیر رویال ایسینگ رو یا با سفیده تخم مرغ تهیه میکنند ، یا با پودر مرنگ
که در روش تهیه با تخم مرغ شما وقت زیادی واسه مانور دادن ندارید ، یعنی کاملا بر عکس تهیه با پودر مرنگ که حتی میتونید تا ۱ روز داخل یخچال نگهداری کرده و دوباره بعد  از کمی زدن خمیر ، همون لطافت اولیه رو خواهید داشت
من هم از سفیده تخم مرغ استفاده کردم و با همون دستور هم در خدمت شما دوستان هستم
* نکته مهم دیگه اینه که واسه کار کردن با این کرم بهتره که اول از همه مواد مورد نظرتون رو آماده کنید و بعد از اینکه همه کارها رو انجام دادید ، شروع به تهیه خمیر کنید 

* واسه شروع کار مثل عکس باید اول دور تا دور اون قسمتی که میخواهید کار کنید یک دیواره به وجود بیارید و بعد داخلش رو پر  کنید 


* من از ماسوره استفاده نکردم ، ولی اگه شما اینکار رو انجام میدید ، باید از ریزترین ماسوره استفاده کنید که شماره ۱ هست ، کار من با کاغذ روغنی بود که به صورت قیف در آوردم بودم . میتونید از نایلون فریزر هم استفاده کنید 
* بخاطر خشک نشدن خمیر بهترین کار اینه که بعد از تهیه ، روی آنرو با مقداری سلیفون بپوشونید ، و بقول معروف واسه محکم کاری ، یک پارچه تر هم روی ظرف بکشید


خوب حالا میریم سر تهیه خود خمیر ، موادی که احتیاج دارید عبارتند از :
۱ عدد سفیده تخم مرغ
آب لیمو تازه ۱ قاشق چای خوری
وانیل یا هر اسانسی که مایل هستید ۱ قاشق چای خوری
پودر شکر ۱۸۰ تا ۲۲۰ گرم
اینکه میگم تا ۲۲۰ گرم ، واسه اینه که سفیده شما امکان داره از لحاظ وزنی کمتر یا زیادتر باشه و اگه خمیر رو شلتر بخواهید باید از پودر قند کمری استفاده کنید , البته دقت کنید که خیلی رقیق هم کارتون رو خراب میکنه

پودر قند و یک بار به خوبی الک کنید
کمی سفیده رو میزنید تا کف کنه ، و اسانس و آبلیمو رو اضافه کنید 


با یک دست به هم زدن ادامه بدید و با دست دیگه کم کم شکر رو اضافه کنید ، آنقدر این کار رو انجام بدید که خمیر حالت کشدار پیدا کنه و تقریبا جای پره های همزنتون روش بمونه
اگه خمیر خیلی شل باشه ، فرمی که مایل هستید داشته باشید , به خوبی انجام نمیشه 

 و اگه خیلی سفت باشه برای کارهای که مایل هستید پر کنید جالب نمیشه
این همون مرحله ای هست که کمی دقت میخواهد ، که بنده هم تو همین مرحله ۱ بار خراب کردم :)
از اینجا به بعد دیگه باید سرعت عمل داشته باشید
اگه برای کارتون از نایلون فریزر استفاده میکنید ، همین امر موجب میشه که فرصت بیشتری تو کارهاتون داشته باشد چون انتهای اون بسته هست و هوای کمتری میکشه 

این هم لینکی که میتونید ببینید چجوری کاغذ روغنی رو بپیچید
http://bit.ly/Xj9PGq
این مقداری که گفتم ، واسه کارهای اول به ا ندازه هست و اگه مثل من بیتجربه هستید ، بهتره با همین مقدار کم شروع کنید 
و دیگه اینکه بهتره بار اول رو فقط از رنگ سفید خود خمیر استفاده کنید ؛ یعنی بدون اینکه اونها رو رنگی کنید , چون زمان بیشتری واسه مانور دارید
موفق باشید ، و بدونید کار فوق الاده لذت بخشی هست :)


در ضمن ی چیز دیگه که یادم رفته بود بگم اینه که اینها کادوی امسال من به دوستانم خواهد بود ، البته میدونم که زیاد جالب نشده
ولی از اونجایی که کار دست همیشه ارزش داره ، امیدوارم که خوششون بیاد :)

گیلدا 







Kommentare

  1. چقد خوشگل و نازن این بیسکوییت ها! و بی تردید یکی از بهترین کادو ها برای کریسمس! دستت درد نکنه گیلدای جون با سلیقه

    AntwortenLöschen
  2. مرسی شبو جونم ، دقیقا همینجوره ، اتفاقا میخواستم اینو هم بنویسم یادم رفت ، مرسی که یادم انداختی :))))

    AntwortenLöschen
  3. :)) آره تو بگها یا کیسه های عروسکی خوشگل با یه روبان ناز نازی

    خیلی ام هدیه شیکی می شه

    AntwortenLöschen
  4. لاله جون خود آلمانیها خیلی از اینکارها میکنند ، بر عکس ایرانی ها که معتقد هستند حتما باید شیک باشه و قیمتش بالا باشه :))
    من خودم هم خیلی ازشون تو عید پاک و ایم کریسمس دریافت کردم ، ولی همیشه یک بیسکویت ساده بود
    ببینم میتونم ذوق زده شون کنم :))))))))

    AntwortenLöschen
  5. خیلیییییییییی خوشگلن...وای من عاشق رویال آیسبپیمپنگم..باید برنپم تو کارش...کی وقت می کنم؟؟

    AntwortenLöschen
  6. هانی جون مرخصی بگیر واسش :)))) چون تند تندی نمیشه

    AntwortenLöschen
  7. وایییییی خیلی‌ خوشگل و گوگولی شدند . دستت درد نکنه گیلدا جون .

    AntwortenLöschen
  8. میشه لطفا بگید این رنگها رو تو آلمان کجا میشه خرید؟

    AntwortenLöschen
  9. سلام عزیزم , ببخشید که دیر جواب دادم
    اصولا تو شهرهای بزرگ مراکز خرید دارن , ولی چون شهر ما کوچیکه من از
    ebay سفارش میدم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts