Dönerauflauf - آف لاف دونر - آلمانی


یکی از کانالهای آلمان مدتی پیش ۲ تا خوراک جالب گذاشته بود ، که یکی از اونها را امتحان کردم و خیلی خوشمزه بود 
دومیش رو  هم سر فرصت انجام میدم ، و حتما براتون میزارم 
موضوع جالب اینه که این خوراک ترکیبی ، از مواد ترکی و آلمانی هست :)) با نام " آف لاف دونر " به هر حال ایده بسیار خوشمزه ای بود که بهتون پیشنهاد میکنم 
حتما میدونید که دونر چیه ؟؟ همون کباب ترکی هست که مقداری گوشت  رو در میله ای پیچیده و این میله میچرخه تا گوشت دور تا دور آن پخته شه و هر بار گوشتها رو با دستگاه  مخصوصی میبرند تا گوشتهای زیری هم  کباب  شه  

واسه این خوراک احتیاج به تعدادی نان پیتا داریم 


و همینجور مقداری گوشت دونر ، که من از یخی اون استفاده  کردم 
گوشت رو داخل تابه ریخته و بهش چند تا گوجه فرنگی پوره شده اضافه میکنیم ،  اگه دوست داشتید رنگش تیره تر باشه مقداری هم رب گوجه اضافه کنید 


حدود ۱ استکان خامه یا شیر به مواد قبلی اضافه کنید ، من مقداری از کرم روم هم استفاده کردم 


نانهای پیتا رو از وسط نصف کنید و داخل ظرف نسوز مورد نظرتون یک ردیف بچینید 


از مواد تهیه شده روی نانها بریزید ، دقت کنید که موادتون باید کمی آبدار باشه تا بتونه نانهای پیتا رو خیس کنه 
روی مواد دونر مقداری پنیر پیتزا  بریزید 


این کار رو ۱ بار دیگه تکرار کنید ، و در آخر خوب روی مواد رو با پنیر بپوشانید 
ظرف رو داخل فر به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه و با حرارت ۱۷۰ درجه قرار بدید 
این ترکیب چیزی شبیه به لازانیا هست ولی با طعمی کاملا متفاوت و خوشمزه 
نوش جان ، گیلدا 


Die Zutaten
  • 4 Fladenbrot(e), dünne (Pide)
  • 2 Pkt. Fleisch (Dönerfleisch), TK oder frisch vom Spieß
  • 1 Becher Schmand mit Kräutern
  • 1 Pck. Käse, gerieben
  • 3 Tomate(n), in Würfel geschnitten
  • etwas Tomatenmark


Die Zubereitung
Das TK-Fleisch nach Packungsanweisung zubereiten. Schmand, Tomatenmark und gewürfelte Tomaten hinzugeben und kurz köcheln lassen. Die Pfanne vom Herd nehmen und eine Handvoll Streukäse unterrühren.
Den Boden einer Auflaufform mit Pide auslegen. Darauf die erste Schicht Fleisch verteilen. Wieder mit einer Schicht Pide bedecken und den Rest Fleisch darauf verteilen. Dann mit dem Streukäse bedecken (Menge nach Geschmack).Das Fleisch sollte mit Käse bedeckt sein. 20 Min. bei 175°C überbacken.


Gut appetit











Kommentare

  1. خیلی جالب و خوشمزه به نظر میاد منم از روی عکس فک کردم لازانیاست
    دستت درد نکنه گیلدا جون امتحان می کنم خبرش و بهت می دم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. اره لاله جون ، خود من هم وقتی عکسش رو دیدم شبیه به لازانیا برام زد :))))
      ولی مزه کاملا متفاوتی داره
      حتما خبرش رو بده عزیزم

      Löschen
  2. چقدددددر عالی شده گیلدا جون ، دلمان بسی آب شد که .....
    من تو برنامه ام اسکندر کباب هست که اون هم گوشت فیله رو بعد از آماده کردن روی نون پیتا می ریزن ، اما دیگه تو فر نمیذارن ، البته من ترکیه خوردم و عااااشقش شدم ؛ از اون موقع میخوام درست کنم که قسمت نمیشه ، حالا ببین الان چی جلوی من گذاشتی ، الان من اینو بذارم تو دهنم یا تو چشمم ؟؟؟

    AntwortenLöschen
  3. اره رزکم ، اسکندر کباب هم نامیده میشه
    چه جالب پس منتظر میمونم ببینم چه جوری تهیه میکنی ، چون من همش فکر میکردم باید با همون دستگاهها تهیه شه ، که اینجا هم میفروشند
    من هم خیلی از طعمش خوشم میاد ، البته بگم که دونرهای ترکیه کلا خیلی خوشمزه تر از دونرهای آلمان هست ، حتی با اینکه اینجا دونریها همشون ترک هستند
    شما هر وقت تشریف آوردی پیش من ، اینها رو براتون تهیه میکنم که میل کنید نه تو چشمتون بزارید :)))))))

    AntwortenLöschen
  4. قررربونت برم ، آره اگر بیام پیشتون که اصلا از این اشتباهها نمیکنم که بذارم تو چشمم ، مستقیم میذارم تو معده ام ، ها ها ها
    سعی میکنم زودتر اسکندر رو درست کنم و خبر بدم :))))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. عزیزم ، تو بیا ، بقیه با من :))

      Löschen
  5. ب ب به به! گیلدا جونم چه کردی!بسی لذیذ شده! کلا همه غذاهای ترکی به نظر من خیلی خوشمزه هستن! خیلی می دوستمشون! دست گلت درد نکنه عزیزم

    AntwortenLöschen
  6. اره شبو جون ، من هم به غذاهای ترکی علاقه دارم
    واسه این همه دوست دارند ، چون شبیه به غذاهای ماست و با ذائقه ما جور در میاد

    AntwortenLöschen
  7. gilda joon mishe bazam dasturepokhte chandta Auflaufe digeam bezari?mamnoon misham

    AntwortenLöschen
  8. سعی خودم رو میکنم سحر جان :)
    البته تو قسمت غذاهای بدون گوست میتونید ۲ تا پیدا کنید ، یکی که با سیبزمینی و بادمجان هست
    و دیگری فقط با سیبزمینی
    به محض اینکه دستور مناسبی دیدم ، اینکار رو خواهم کرد

    AntwortenLöschen
  9. وای من هرچی‌ حساب می‌کنم کالریش چقدر میشه سرم صوت میکشه ولی‌ خشمزستتتت دیگه . اتفاقا من یکبار دونر رو من در آوردی این مدلی‌ درست کردم ولی‌ دیگه توی فر‌ نذاشتم . دستت درد نکنه گیلدا جون .

    AntwortenLöschen
  10. ها ها ، عارفه جون اگه همه چیزش با چربی کم باشه ، اصلا مشکلی نیست
    خدا رو شکر باز اینجا میشه همه چیز رو کم چربی پیدا کرد :)

    AntwortenLöschen
  11. گیلدای جان گوشت رو از قبل باید پخت؟یا اینکه همراه هم پخته میشن

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سیما جان ، گوشت پخته هست
      در واقع کباب دونر به صورت آماده و مثل کباب پخته هست

      Löschen
  12. گیلدا جان نان پیتا بتت نان لبنانی فرق میکنه؟

    AntwortenLöschen
  13. بله نان پیتا با نان لبنانی فرق داره ، تو عکس کاملا مشخص هست
    هم کوچیکتره و هم ضخیمتر از نان لبنانی

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts