کیک یزدی



این کیک یزدیهای لذیذ  رو با دستور عارفه جون تهیه کردم 
و از اونجایی که خیلی شبیه به کیک یزدیهای قنادیها بود ، بهتون پیشنهاد میکنم که حتما امتحان کنید 

مواد لازم :
تخم مرغ ۴ عدد 
شکر  ۲۵۰ گرم 
هل آسیاب شده ۱/۲ قاشق چای خوری 
روغن مایع ۳/۴ پیمانه 
ماست ۱ پیمانه 
ارد ۳۷۵ گرم 
پیکینگ پادر ۱/۴ قاشق چای خوری 
کنجد ، به میزان دلخواه 
بکینیگ سودا ( آلمانی : Natron ) به میزان ۱/۲ قاشق چای خوری 




طرز تهیه :
تخم مرغها ، شکر و هل را درون ظرفی به مدت ۱۰ دقیقه خوب میزنید تا به صورت کرم شود



روغن مایع و ماست را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید 


با استفاده  از الک ، مواد خشک را اضافه کنید و در حدی که فقط موادتان مخلوط شود هم بزنید 
مواد را داخل کاغذهای مافین که درون ظرف مخصوص مافین قرار داده اید بریزید ، دقت کنید که کمی بیشتر از نصف مافینها رو پر کنید ، چون مافینها هنگام پخت باد میکنند و احتیاج به جای بیشتری دارند 
سپس با کمک چاقو روی مافینها را به صورت + بکشید ، بهتره که چاقو را اول داخل روغن زده و بعد این کار رو انجام بدید 
مافینها رو به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه داخل فری که از قبل گرم کرده اید و با حرارت ۲۰۰ درجه قرار دهید 
نوش جان ، گیلدا 
  










Kommentare

  1. گیلدا جوون عالی است دقیقا مثه کیک یزدی قنادی ها
    ******* شده
    دستت درد نکنه

    AntwortenLöschen
  2. مرسی لاله جون ، اگه از حق نگذرم ، مزه اش هم مثل همونا شده بود :)
    عارفه جون بد چیزی یادم داد :)))

    AntwortenLöschen
  3. سلام دوست هنرمندم. یک سوال دارم از حضورتون.میشه این کیک رو یک تکه درش آورد؟ چون من قالب مافین ندارم. ممنون

    AntwortenLöschen
  4. سلام دوست عزیز
    بله شما در واقع هر مافینی رو موند کیک کنید و هر کیکی رو میتونید مافین در بیارید
    فقط دقت داشته باشد وقتی دستوری که برای مافین هست مدت پخت و حرارتش فرق داره
    چون هم حجم کمتری داره و هم ارتفاع کمتر..... پس باید قالبتون هم به همین صورت پر شه ، با ارتفاع کم
    موفق باشید

    AntwortenLöschen
  5. واااااااای چه قدررررر عالی شده..من همیشه پروژه های کیک یزدی پزیم شکست می خوره..خیلی وقتم هست که م یخوام دستور عارفه رو امتحان کنم...تو هم عالی در آوردی عزیزم..مثل همیشه.....نوش جونتون

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. هانی جون پس حتما اینو امتحان کن ، چون من هم پیش خود عارفه خوردم و هم خودم تهیه کردم
      خیلی خیلی دستور خوبی هست

      Löschen
  6. دستت درد نکنه گیلدا جون میشه بگی از این دستور چند تا کیک یزدی میشه؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی فاطمه جون ، راستش چیزی حدود ١٥ تا ١٧ عدد میشه

      Löschen
  7. خیلی ممنون دست گلتون درد نکنه.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خواهش میکنم پروین عزیز
      من هم ممنونم از توجهتون

      Löschen
  8. dasteton deard nakone modatha bod donbalesh bodam vali beking soda khatarnak nist mage josh shirin ke migan poki istokhon miare hamin beakingsoda nist?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. خواهش میکنم دوست عزیز
      راستش همین سوال رو از کسی که این مافینها رو تهیه کرد پرسیدم ، و در جواب گفتند که اینها با هم فرق داره
      البته من مدتی هست که ایران نیستم و اصلا این اصتلاحات ایرانی رو نمیشناسم
      ولی میتونید با خیال راحت استفاده کنید

      Löschen
  9. vanil ezafe nemikonid?

    AntwortenLöschen
  10. فخری جان اگه دوست داشته باشید میتونید اضافه کنید
    ولی خودم طعم حل رو واسه این کیک یزدی ترجیح میدم چون مثل کیک یزدی های زمان بچگیم میمونه

    AntwortenLöschen
  11. salam. man taze vared hastam. dar javabe in doostemoon BS ba jooshe shirin fargh dare , dar zemn dar bazare iran ham mojod nist. mishe be jaye 1/2 teaspoon BS az 2 teaspoon BP estefade kard. vali agar dar mavade lazem made asidi hast, bayad be jaye an made gheire asidi estefade kard.man dar yeki az sitehaye ashpazi englisi khondam. mamnoon

    AntwortenLöschen
  12. سلام شیرین جان ، و خوش آمدی عزیزم
    ممنونم از توضیحات :)

    AntwortenLöschen
  13. salam gilda joon man ino dorost kardam vali baking-soda yadam raft ye kam seft bod tordo narm nabod fekr mikonam be khatere narikhtane on bod. rasti dasture ro paktesh ham neveshte bod che jori bash van o dasshoyi ro tamiz konim vase hamin delamam nashod kolan yadam raft berizam:)

    AntwortenLöschen
  14. فخری جون، به احتمال زیاد واسه همون بود که نریختی
    راستش من معادل آلمانیش رو استفاده کردم و نمیدونم که اونها به چه صورتی امکان داره باشه که دلتون نیومد استفاده کنید :)))
    به هر حال این ماده موجب میشه که چسبندگی پین مواد نباشه و هوای بین اونها خارج شه و موجب پوفش شه

    AntwortenLöschen
  15. سلام گیلدا جون
    می خواستم بدونم واحد پیمانه شما بر حسب چه چیزی هستش؟
    واحد اندازه گیری های من در آشپزی و شیرینی پزی، دسی لیتر هستش!
    خیلی ممنون می شم که راهنمایی ام کنی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام ندا جون , من معیارم واسه اندازه ها ..... برای مایع جات میلی لیتر هست و باقی هم گرم هست :)

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts