قطاب





دستور قطاب یک دستور ساده ولی متفاوت هست ، هم در مواد هم در پخت ، و این قطاب احتیاج به روغن داره
چون بعضی از دوستان دنبال  دستورات شیرینی هستند که احتیاج با فر نداشته باشه
البته اگه خواستید میتونید داخل فر هم بزارید
این قطبها رو خیلی وقته که پختم ولی ، تا با امروز وقت پست کردن اونو نداشتم :)


 


مواد لازم :
زرده تخم مرغ ۲ عدد
ماست نصف پیمانه ( ۱۰۰ گرم )
روغن نصف پیمانه ( ۱۰۰ گرم )
پیکینگ پادر ۱ قاشق چای خوری
آرد حدود ۱۵۰ گرم ( اگر به دست چسبید از آرد بیشتری استفاده کنید )

مواد داخل قطاب
گردو ۲۵۰ گرم
پودر قند ۱۲۰ گرم
مقداری هل سابیده
مقداری پودر قند  برای روی قطاب

زرده و ماست را همراه با روغن خوب مخلوط میکنم ، و آرد و پیکینگ پادر را کم کم اضافه کرده
 خمیر باید نرم و یک دست باشد و به دست نچسبد و همینطور کمی کشدار باشد
به خمیر به مدت ۲ ساعت استراحت دهید




سپس خمیر را روی سطح صافی پهن کرده و با قالب مخصوص یا استکان به صورت دایره قالب بزنید






یک سمت خمیر را با  موادی که از قبل مخلوط کردید پر کنید و آنطرف خمیر را روی هم آورده و با دست یا با فشار قالب بچسبانید



سپس خمیرها را در روغن فراوان سرخ کرده یا داخل فر با حرارت ۱۸۰ درجه تا زمانی که طلایی شوند قرار دهید
و در آخر به پودر قند آغشته کنید
نوش جان ، گیلدا




این قطابها داخل فر پخته شده 










Kommentare

  1. خیلی عالی شده من تاحالا درست نکردم باید امتحانش کنم

    AntwortenLöschen
  2. راستش همونجور که گفتم من تو ایران اصلا این شیرینی رو دوست نداشتم
    چون برام خیلی سفت بود ..ولی اینا خیلی نرم و ترد شده بود ، البته زمان زیادی باقی نامند ، ولی همون چند روز هم که از عمرش گذشته بود ، باز هم خوش خوراک بود :))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts