هویج پلو




واسه اولین بار بود که هویج پلو درست کردم ...چون همش فکر میکردم که شیرینه و این مزه تو خونه ما طرفدار نداره
این بود که به روش ، خورشت هویج کار کردم و روی هویجها مقداری آبلیمو ریختم تا ترش مزه باشند

و اما دستور پختی که من کار کردم


مواد لازم :
برنج  آبکش به میزان لازم
هویج خلال شده که بهتره درشت خلال بشه
گوشت قلقلی ، یا گوشت تیکه ، یا گوشت مرغ
زردچوبه ، فلفل ، نمک ، زیره ، در صورت تمایل  کمی دارچین
مقداری آب لیمو تازه ، اگر دوست داشتید هویجها رو ترش مصرف کنید
خلال  پسته و  بادام
مقداری پوست پرتقال که تلخی ان گرفته باشه
اگر مایل بودید ، این برنج شیرین باشه از کشمش استفاده کنید

برنج رو آبکش کنید ، من واسه خوشرنگ شدنش هنگام آبکش کردن مقداری زردچوبه ریختم
هویجها رو تفت بدید ، و هنگام تفت آبلیمو رو اضافه کنید ، اگر مایل بودید که شیرین باشه ، به جای آبلیمو کشمشهای شسته شده رو اضافه کنید و کمی تفت بدهید
من همراه با هویجها پوست پرتقال رو هم اضافه کردم
در همین مرحله من ادویه لازم رو اضافه میکنم ، که از زیره استفاده کردم
*  اگر خواستید از گوشت چرخی استفاده کنید میتونید آنها رو با ۱ عدد پیاز رنده شده مخلوط کنید و به صورت کله گنجشکی سرخش کنید
* اگر از گوشت استفاده میکنید میتونید آنها رو جداگانه  بپزید
* اگر از گوشت مرغ استفاده میکنید ، آنها رو نیز جداگانه بپزید
هر کدوم از مورد  بالا را که مایل بودید .، بعد از تهیه لابلای برنج اضافه کنید
در خاتمه ، هنگام سرو برنجتون ، خلال پسته و بادام رو خیلی کم تفت بدید و روی برنج بکشید
البته از دید من این برنج به صورت کته و با آب گوشت و خود گوشت خیلی لذیذتر هست
نوش جان ، گیلدا 







و این هم هویج پلو با هویژاای رنگی و مخلوطی از زیره ^_^




Kommentare

Beliebte Posts