نان بربری


مدتها بود که دنبال دستور نان بربری بودم ، و هر چی درست میکردم ، به نظرم خوب نمیشود ، تا اینکه عارفه جون ، این دستور رو تو فیسبوک گذاشت
مرسی بخاطر دستور خوبت :))

نان بربری
مواد لازم
ارد ۵۰۰ گرم
آب ولرم  ۱ لیوان و نیم
پودر خمیر مایه ۲ قاشق سوپ خوری
شکر ، کمی
نمک ۲ قاشق چایخوری
روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری 
در صورت تمایل مقداری خشخاش و کنجد

رمال :
ارد ۲ قاشق
آب ۱ لیوان
که هر ۲ رو با هم مخلوط میکنیم و روی حرارت قرار داده تا مثل فرنی سفت بشه و روی نان میمالیم



و اما خود نان که باید با مخلوط کردن مواد خشک شروع کنیم ، و بهتره که روغن رو هم به آب اضافه کنم و کم کم به مواد اضافه کرده و خوب ورز بدیم
دقت داشته باشید که امکان داره کمی بیشتر یا کمتر به این میزان آب احتیاج داشته باشید
پس همه آب رو یک باره اضافه نکنید ، خمیر شما باید نرم باشه و به دست نچسبه
بعد خمیر  رو در جای گرم به مدت ۱و نیم ساعت استراحت بدید ، تا حجمش ۲ برابر شه
سپس روی کاغذ روغنی خمیر را که به ۲ قسمت تقسیم کردید پهن میکنید و با دست شکل  میدهید



مجدد خمیر رو به مدت ۱۵ دقیقه استراحت بدهید ، سپس رمال را روی نان بمالید ، سعی کنید سخاوتمندانه بمالید :))
و نان را به مدت ۲۰ دقیقه درون فری که قبلا گرم کردید با دمای  ۱۹۰ درجه قرار دهید
بهتره که داخل همراه با نان ۱ لیوان آب هم داخل فر بگذارید تا محیط مرطوبی به وجود بیارید
و ۱۰ دقیقه بعد از پخت هم کمی نان روی نانها بمالید تا نانتان خشک نشه
نوش جان ، گیلدا














Kommentare

  1. عجب نونای خوشمزه ای شده من هر بار نون بربری میبینم نمیتونم جلوی خودمو بگیرم هی میخوام درست کنم :)

    AntwortenLöschen
  2. هنوز مثل نونهای تو نشدند ، نمیدونم چرا انقدر بیرنگ شدند مال من ؟؟ :((

    AntwortenLöschen
  3. با عرض سلام و تشکر از دستورات غذایی خوبتون. سئوالی داشتم: آیا می شود در تهیه نان بربری فقط از آرد سبوس دار استفاده کنم؟ نتیجه کار به همین خوبی خواهد شد؟
    ممنونم

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. بله دوست عزیز امکانش هست
      ولی فقط دقت کنید که شاید به میزان آب کمتر یا بیشتری احتیاج داشته باشید

      Löschen
  4. بله، حتما. خیلی ممنون که راهنمایی می کنید

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts