سالاد تبوله - لبنانی


بله ه ه ه ه ه این هم از سالاد تبوله من :))
این سالاد رو با کمی تفاوت  خیلیها بلد هستند ، ولی باید بگم که من اولین بارم بود که درست کردم ، و اون هم از یک دوست لبنانی که قبلا هم ازش چیزهای آموخته بودم و براتون گذاشته بودم

سالاد تبوله ، لبنانی
مواد داخل این سالاد عبارتند از :
بلغور که جلوتر باید ان رو خیس کنید و با مقداری پودر مرغ یا آب مرغ بذارید تا بپزه
نعناء و جعفری تازه و خرد شده
پیازچه یا پیاز خرد شده
گوجه خرد شده
روغن زیتون + آبلیمو
نمک ، و کمی فلفل
فلفل سبز خرد شده
که تمام مواد رو با هم مخلوط میکنید و خوب هم میزنید

و اما ظرفش که با خمیر یوفکا  درست شده و بسیار با خود همین سالاد خوشمزه بود
اول ظرف مناسبی که توی فر , به راحتی بشه قرار داد انتخاب کنید ، و یک کاغذ روغنی روی ظرف بکشید


مقداری کره رو آب کنید ، روی ظرف یک ورق از خمیر رو بذارید و تمام خمیر رو به کره آغشته کنید
این کار رو دوباره تکرار کنید تا به قطر لازم برسه ، دقت کنید که زیاد ضخیم  نشه


در آخر خمیر های اضافه دور ظرف را ببرید با خمیر را تا مدت طلایی شدن خمیر با حرارت ۱۸۰ درجه داخل فر بگذارید



هنگام جدا کردن این کار رو با دقت انجام بدید 
و سالاد تهیه شده را داخل ظرف خوراکی بریزید و میل کنید
نوش جان ، گیلدا






Kommentare

  1. قربون این سلیقت بشم من
    خیلی ایده خوب و شیکی هست

    AntwortenLöschen
  2. خدا نکنه عزیزم ، یعنی میخواهی بگی از سلیقه تو بهتره ، کوشا خانوم م م م :))))
    یک لحظه بیکار نمیشنی :))

    AntwortenLöschen
  3. خیلیییییییییییییییی خوشگله با سلیقه جونم....واقعا شیکه
    منم باید بالاخره این سالاد رو درست کنم..نمیشهههه

    AntwortenLöschen
  4. مرسی عزیزم ،
    اره حتما درست کن ، چون خلیی لذیذ ه ، اصلا یکی از دلایلی که من به خوردن بلغور رو آوردم ، همین سالاد بود :)

    AntwortenLöschen
  5. به به من خیلی این کاسه های فیلو رو دوست دارم خیلی شیک می کنه چیدمان رو من کوکو سبزی رو داخل این خمیرها این مدلی درست کردم ولی پشت کاسه نزاشتم داخل کاسه گذاشتم
    مدل شما کاسه بزرگتری به ادم میده
    نوش جون

    AntwortenLöschen
  6. مرسی عزیزم م
    اره اون کوچولوهاش خیلی مجلسی و شیک میشه , من با اونها سیر برشته درست کردم :))))
    ولی اینها رو از یک رستوران زنجیره ای اینجا ایده گرفتم که نان و همراه با سالاد کم کم میخورن

    AntwortenLöschen
  7. salam,
    mishe begid in balghoor ro to alman az koja mishe kharid va esmesh chie?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. شقایق جان , اصولا همه فروشگاهای بزرگ دارن
      حتی اینجا نتو هم ی گوشه که چیزهای سنتی داره میاره
      و همینجور گاهی اوقات الدی تو وربونگش داره
      ولی ۱ بار از ترکها خریدم اصلا راضی نبودم و انگار توش خاک ریزه و سنگ داشت

      Löschen
  8. اين تبوله شما ظاهر زشتی داره چون میزان بلغورش زیاده. شما به میزان ها توجه نکرده اید چون میزان جعفری و گوجه بايد دوبرابر بلغور باشه. تمام حواس شما رفته پی ظرف این غذا . تمام دستوراای تبوله را ببینید یک کدامشان به پخت بلغور اشاره نمی کنند فقط اینکه یک ساعت توی آب گرم بمونه.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. من تو کل گفته ها جایی ادعای اینو نکردم که این سالاد رو پرفکت بلدم و اهمینجور که میبینید نوشتم واسه اولین بار تهیه کردم , اما شما ادعا میکنید که کاملا بلد هستید :)
      پس بجای سخن چنین و چنان , بهتره که تهیه کنید و رو وال پیجم بزارید تا دیگران حد اقل از شما یاد بگیرن

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts