کاکا ، یک نوع شیرینی از گیلان



کاکا ، یک نوع شیرینی محلی از گیلان هست
پاییز که میشه کدها به شکلهای زیبا و متنوع خودشون همه جا دیده میشن 
یادمه مادربزرگ و مادرم با کدو یک جور نان خانگی و این شیرینی رو همیشه تهیه میکردن 
که معمولا تا پخته و سرخ میشد ، یک راست خورده میشد، من اینجا دستور کاکا رو براتون میزارم ،که فوق الاده خوش مزست .
۱ کدو متوسط 
ارد برنج و ارد سفید ، به مقداره مساوی 
تخم مرغ ۱ عدد 
شکر ۱/۳ لیوان ( یا هر چقدر دوست دارید خیرین باشه )
دارچین ۱ قاشق چای خوری
پیکینگ پادر ۱ قاشق چایی خوری

طرز تهیه :
کدو را به قطعهای کوچک بریده و با پوست میپزیم ، بعد از پخت به صورت پوره کرده و تمام مواده ذکر شده را مخلوط کرده .
توجه داشته باشید  
که ارد را به صورت مساوی ، کم کم اضافه کرده تا خمیره تقریبا سفتی به دست اید ، چیزی در حد  مایع  کیک  و بعد به صورت فرم دلخواه سرخ کنید .
نوش جان , گیلدا



Kommentare

  1. وااااااااااااای گیلدا چقدر محشر شده تزیینت منم خیلی دوست دارم این شیرینی رو

    AntwortenLöschen
  2. مرسی گلم ، متاسفانه تا بخوام عکس بگیرم تاریک شد و نتونستم از نور طبیعی استفاده کنم
    من هم خیلی این شیرینی ساده رو دوست دارم

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts