مربای پوست پسته



این هم مربای پوست پسته من 
واسه من هم اولین تجربه خوشمزه بود :))
این پسته های تازه رو توسط یکی از دوستانی که ایران رفته بود دریافت کردم ، فکر کنم ١٤ سالی بود که نخورده بودم
و چون خیلی به موقع و تازه به دستم رسید ، بهترین کار این بود که از همه اجزاش استفاده کنم ، حیف که نشد از پوست دومش هم استفاده شه :)))) 

به ازای ۱ کیلو پوست پسته به ۱ کیلو شکر و ۱ لیتر آب احتیاج داریم 
مقداری هل +مقداری خلال پسته + زعفران دم کرده + ۲ قاشق آب لیمو ترش 

اول از همه پوست پستها رو از پسته جدا کنید و دقت داشته باشید که پوستها سالم باشه ، بدون لک 
انها رو چند ساعت تا ۱ شبانه روز داخل آب سرد  بخوابانید ، و طی این مدت چند بار آب را عوض کنید 
سپس داخل ظرف لعابی یا ظرف مسی که بهترین ظرف برای پخت مربا هست ، آب را جوش آواره و پوستها  را اضافه کنید 
این کار را ۲ تا ۳ بار انجام دهید و وقتی چند جوش زد آب را عوض کرده تا تلخی پوستها از بین برود 
پوستهای پسته مقاومتر از انی هستند که فکر کنید له بشه 
سپس آب و شکر  را مخلوط کرده و روی حرارت  قرار بدید تا قوام بیاد 
وقتی کمی قوام آمد پوستها را اضافه کنید همراه با آب لیمو و هل ، اگر فکر کردید شربت شما هنوز احتیاج به مقداری آب داره ، اضافه کنید 
بگذارید چند جوش بزنه ، و ۵ دقیقه قبل از پایان کار خلال پسته و زعفران رو اضافه کنید
من اصولا داخل مرباهم ، از چند قاشق شکر ژلاتینی هم استفاده میکنم 
نوش جان ، گیلدا




Kommentare

  1. اوووووووه مادر جان میتونم مزشو الان حس کنم میخوامم :(

    AntwortenLöschen
  2. :))))))) کاش میشود برات بفرستم بخدا ا ا ا

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts