خمیر فوندانت


این هم خمیر فوندانت من
کار راحتی بود ، ولی باید بگم که فوقولاده شیرین هست 
مواد لازم خمیر فوندانت
مارشملو ٤٥٠ گرم
آب ۲ تا ٣ قاشق غذا خوری
در صورت تمایل مقداری وانیل
پودر شکر ١ کیلو 
در مورد پودر شکر باید بگم که سعی  کنید ۱۰۰ گرم بیشتر از میزان گفته شده در دسترس داشته باشید
یک ظرف شیشه ای انتخاب کنید و دور تا دور اونو چرب کنید 
مارشملو رو داخل ظرف شیشه ای ریخته و آب رو روش بریزید و به مدت ۳۰ ثانیه داخل مکرووله  قرار دهید , بیرون بیارید یکبار زیر و رو کنید و اگر آب نشدند ، به مدت ۳۰ ثانیه دیگر قرار دهید  



سپس کمی هم زده تا اگر گرم هست خنک شود ، و کم کم شکر الک شده را همراه با وانیل اضافه کرده و مخلوط را خوب میزنیم تا یک دست شود
میتونید پودر قند رو روی صفحه کارتون بریزید و مواد رو روش خالی کنید و هم بزنید , یادتون باشه که دستتون باید همش چرب باشه وگرنه به دستتون میچسبه 



به خمیر باید درون یخچال استراحت بدید , و معمولا بهتره واسه کارها ١ روز جلوتر آماده کنید 
شما میتوانید این خمیر را در فضای آزاد و بیرون از یخچال نیز به مدت چندین روز نگهداری کنید
و همینطور میتونید از رنگهای خوراکی برای تغیر رنگ دادن به این خمیر استفاده کنید
خانوم اکبرنیا میگفت : که این خمیر رو نباید رو خامه کشید ، بلکه بهتره لایه زیراین خمیر چیزی شبیه به مارمالاد یا شکلات یا باتر کریم باشه 
از اونجایی که خودم اولینبار بود این خمیر رو درست کردم ، فقط به عنوان تزیین روی کیک بکار بردم ، و هنوز تجربه پوشش کامل روی کیک رو ندارم
نوش جان ، گیلدا



Kommentare

  1. بدجور قلقلکم داد که درست کنم ، باید برم تو کارش :))))))))
    ممنون بابت دستور گیلدا جان

    AntwortenLöschen
  2. ها ها ، رزی جون میدونم از پسش بر میای عزیزم
    موفق باشی
    <3

    AntwortenLöschen
  3. !!! چرا من این پستت و ندیده بودم
    امروز بعد از اینکه کیک تولد بامداد و گذاشتم توی وبلاگ رزی بهم گفت
    بهرحال دست گلت درد نکنه گیلدا جون ... روش منم تقریباً مثه توء

    AntwortenLöschen
  4. ها ها , نمیدونم چرا لاله جون , آخه مال خیلی وقت پیشه

    AntwortenLöschen
  5. سلام.
    من این خمیر رو درست کردم ولی خیلی چسبناک شد. مثل ادامس شده. چرا؟

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. سلام فائزه جان
      عزیزم من چند مردی که به فکرم میرسه اینه که تو دستتون خیلی مومنه و گرمای دستتون اونو دوباره باز میکنه و کش میاد
      البته کمی باید کش بیاد , و این کاملا نرماله و یا موادتون هنوز به شکر احتیاج داره
      البته من خودم ۲ بار این خمیر رو درست کردم و هر ۲ بار بدون مورد بوده
      و از اونجای که مچ دستم درد میکنه و نمیتونم ورز بدم از اون به بعد خریدم
      یادمه مال من جوری بود که باید چند ثانیه بهش گرما میدادم تا بتونم تو دستم فرم بدم
      اینبار واسه مدتی بهش سرما بدید

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts