کیک اسفنجی


برای اولین بار به خودم این اجازه رو دادم که واسه یکی از دوستان کیک درست کنم ، ولی بعد به خودم گفتم : گیلدا عجب کاری کردی ؟؟؟ اگه کیک خراب شه چکار میکنی
جالب اینه که از نظر من زیاد جالب نبود ، ولی از دید دیگرون انقدر جالب بود که بلافاصله چند سفارش گرفتم :))))) اگه دیدید پیدام نیست بدونید واسه چیه
قبل از هر چیز جا داره از فریبا جون ( اکبرنیا ) واسه دستور کیک اسفنجی خوبش تشکر کنم
من مقادیر رو بار اساس مقادیری که فریبا جون گفته مینویسم
 : کیک اسفنجی
تخم مرغ ۶ عدد
آرد ۱۵۰ گرم
شکر ۱۵۰ گرم
کمی وانیل ، یا اسانس مورد علاقتون
آب جوش ، نصف استکان
پیکینگ پادر ١/٤  قاشق چای خوری
نمک کمی

فر رو از قبل گرم کنید ، دقت داشته باشد اگر حرارت فر به سرعت بالا بره و خیلی داغ باشه روی کیک شما شکسته خواهد شد
و روی کیک پخته میشه و واست اون هنوز خام میمونه   
سفیده را جدا زده تا سفت شه ، زرده رو با وانیل و شکر میزنید تا پوک شه
مواد خشک دیگر رو به صورت الک کرده رو اضافه کنید , همراه با آب جوش
سپس سفیده رو اضافه کنید و با قاشق چوبی یا سلیکون به صورت دورانی هم بزنید
اگر ارتفاع قالب شما زیاد هست مدت زمان تقریبی ٣٥ تا ٤٥  دقیقه کافی میتونه باشه 
ولی اگه داخل سینی فر تهیه میکنید چیزی حدود ٢٥ تا ٣٠ دقیقه میتونه کافی باشه 
حرارت فر رو روی ١٨٠ درجه قرار دادم 
اگر مایل هستید کیک کاکائوی داشته باشد ، ۲۰ گرم پودر کاکائو اضافه کرده واز آرد به همان مقدار کم کنید
من وسط این کیک رو با موز ، آناناس ، و گردو پر کردم ....روی کیک هم با شربت کمپوت آناناس آغشته کردم
نوش جان ، گیلدا

Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts