میگو پفکی با خمیر بنیه




خانوم خسرو زاده هفتیه قبل میگو پفکی با خمیر بنیه رو گذاشته بود ..من هم به هوس افتادم تا درستش کنم ..البته با این موارد
من برای این کار از میگو ، پنیر ، کدو سبز و پیاز استفاده کردم



و اما مواد تشکیل دهنده
سفیده تخم مرغ ۳ عدد
ماءالشعیر ۱ فنجان
شیر ۱ فنجان
نمک ، فلفل سفید
۲ قاشق روغن مایع
ارد به میزان لازم
اگر مایل بودید میتونید از جوش شیرین هم استفاده کنید ( نصف قاشق چای خوری ) البته من استفاده نکردم
همینطور میتونید از جعفری خرد شده یا زعفران نیز استفاده کنید
سفیده را خوب میزنید تا سفت شود ، شیر و ماءالشعیر را در ۲ مرحله اضافه میکنید و هم میزنید ، مواد دیگر را ضافه کرده
سپس ارد را کم کم اضافه میکنم تا مواد به صورت ماست سفت به نظر برسد



به یاد داشته باشید که برای خمیر بنیه تنها گوشتها و سبزیجاتی که زود پخته میشوند مناسب هستند ، مثل ماهی یا قارچ و .....
سپس مواد مورد نظرتون رو اول داخل ارد میغلتونید سپس داخل خمیر میذارید و بعد در روغن فراوان سرخ میکنید
سپس روی دستمال آشپز خانه میذارید تا روغن اضافه آن کشیده شود .
نوش جان ، گیلدا

Kommentare

  1. Gilda jan mikhastam azaton beporsam bejaye masahair chi mitonim estefade konim ya inke mishe harvest konim?

    AntwortenLöschen
  2. نیلوفر جان ببخش که سوال شما رو خیلی در دیدم، چون مدتی رو اصلا به صفحه سر نزدم
    بله عزیزم شما با همین دستور و با جوش شیرین میتونید کار کنید

    AntwortenLöschen
  3. گیلدا جان ممنون از رسپی های خوبت...
    من یه مشکلی با خمر بنیه دارم که توش تخم مرغ داره اونم اینه که بعد از اینکه کمی از داغی می افته خمیر دور میگو یه هر چیز دیگه ای نرم میشه و من اینو دوست ندارم ..ایا برای شما هم همینطوره یا ایراد از کار منه .من دوست دارم ترد و شکننده باشه که نیست ..مثل نون میشه خمیرش.
    .ممنون

    AntwortenLöschen
  4. سلام دوست عزیز
    مرسی از لطف شما
    شما میتونید از این رسپتی هم که یکی از دوستان تهیه کرده امتحان کنید ، ولی چیزی که هست معمولا خمیر بنیه به همین صورت هست
    من از ۳ روش استفاده کردم تا به این روش رسیدم که به نظرم بهتر از اون ۲ تای دیگه بود
    البته باید دقت کنید که حتما خوب خمیرتون سرخ شه و همینجور روی هم انباشته نشه تا نرم شه و روغنش خوب با کاغذ آشپزخانه گرفته شه
    از طرفی مطالب بالا برای مدت طولانی صدق نمیکنه و اگه بخواهد خمیره پخته شده زیاد بمونه حالت تردی رو از دست میده

    http://sabzotorsh.blogspot.de/2012/07/blog-post.html

    AntwortenLöschen
  5. http://gole-sofreh.blogspot.de/2012/02/blog-post_07.html

    امروز به این رسپت هم رسیدم ، این هم یک مدل از سوخاری کردن یا همون پفکی کردن میگو هست
    که همیشه لذیذ بوده و مدت طولانی به صورت خشک میمونه :))

    AntwortenLöschen
  6. ba salamkhedmatetoon mikhastam be porsam zardeh tokhmemorgh dare ya na in formool va meghdare daghighe ard ro cheghadr tayin mikonid

    AntwortenLöschen
  7. دوست عزیز ببخشید که دیر متوجه کامنت شما شدم
    بله در این دستور فقط سفیده وجود داره
    در مورد ارد هم نمیتونم دقیقا بهتون بگم ، چون بر میگرده به کوچکی یا بزرگی سفیدها
    خمیر بدست آمده مثل ماست میمونه و وقتی چیزی رو توش فرو میکنید اطراف اون کاملا از خمیر پوشیده میشه

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts