ترش تره - گیلان




خیلی وقت بود که میخواستم این غذای شمالی رو درست کنم ....ولی به دلایلی نشد
باید بگم که این یک  خورشت محلی هست که هم میتونید با برنج و هم با نان میل کنید
در اصل این غذا کاملا خشک هست ، ولی باز هم به دلایل خانوادگی ، مجبورم کمی اونو تبدیل به استخر کنم ؛)))) وجود سبزیجات محلی خیلی در طعم این خورشت مأثرهست
و اصلیترین سبزی اون ترش واش هست که به صورت ٣ برگه  و خیلی هم ترشه
ولی نبودن سبزیجات محلی موجب نمیشه که ما از این خوراک لذیذ  محلی چشم پوشی کنیم , اینه که از مشابه اون استفاده میکنیم ؛)
این خوراک محلی هم به طرق مختلف پخته میشه که من روش خانوادگی خودمون رو قید میکنم

ترش تره
مواد لازم :
۵۰۰ گرم سبزی شامل ، تره ، اسفناج ، جعفری ، گشنیز و کمی ترش واش میباشد که یکی از سبزیهای محلی شمال است ، در صورت دسترس نبودن میتونید استفاده نکنید
آرد برنج یا آرد سفید ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۳ عدد
سیر ۴ تا ٥ حبه
آبغوره یا آب نارنج ، در صورت دسترس نبودن ، آب لیمو ...به مقدار لازم
نمک ، فلفل ، زرد چوبه
سبزیجات را خرد کرده و تفت میدهم ، سیر را نیز له کرده و اضافه میکنیم ( باید متذکر شم که له کردن سیر در خیلی غذاها مزه بهتری نسبت به خرد کردن آن میده ) نمک ، فلفل و زرد چوبه را نیز اضافه کرده
تا روی مواد آب اضافه کرده و ارد برنج رو با کمی آب مخلوط کرده تا یکدست شه و بعد  به مواد اضافه میکنیم    . خیلیها کمی برنج هم مخلوط میکنن ولی من معمولا از برنج استفاده نمیکنم و به جای اون طبق عادت کمی عدس اضافه میکنم  .
در خاتمه تخم مرغها را اضافه کرده و میگذریم تا خودش را بگیرد
نوش جان ، گیلدا




Kommentare

Beliebte Posts