میگو پلو - جنوبی





این غذای فوق الاده خوشمزه رو هر کس به روشی درست میکنه .
این روش رو زن دی عزیزم که اهل اهواز بودند تهیه میکردند 

مواد لازم :
میگوی  پلوی ریز : به میزان لازم
 برنج ۲ پیمانه
گشنیز خرد شده ۲۰۰ گ
شنبه لیله : ٢ قاشق 
نمک ، فلفل ، ادویه دلخواه
سیر ۳ حبه
پیاز ۱ عدد
آب تمبر هندی نصف لیوان
نمک ، فلفل ، زردچوبه 
البته من این برنج رو به صورت کته پختم ، ولی به صورت آب کش هم میشه .
ابتدا پیاز را سرخ کرده و میگو ، سبزی ، سیر خرد شده ، نمک و فلفل و ادویه را اضافه میکنیم ، همه مواد را تفت میدهم ، و اگر مایل بودیم که رنگ قرمز داشته باشد ، ۲ قاشق غذا خوری رب گوجه اضافه میکنیم .


در این مرحله آب تمبر هندی را اضافه کرده و اگر برنج آب کش بود بزارید تا آب مواد کمی گرفته شه ، لابه لای برنج از موادتون میریزید
 و اگر مثل من کته دوست داشتید برنجی که از قبل شسته و خیس خورده را با موادتان کمی تفت دهید و آب و روغن اضافه کنید ،
بگذارید در حرارت کم بپزد . 
نوش جان ، گیلدا







Kommentare

  1. وای گیلدا جون منم عاشق این میگو پلو هستم ،واقعا خیلی خوشمزس،دستتون درد نکنه و نوش جونتون.من گاهی میگو پلوم رو با هویج و درت و نخودفرنگی ،رب و کاری درست می کنم ،اون جوریش رو هم دوست دارم ،خب من کلا همه جور میگو رو دوست دارم دیگه !

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. مرسی ارغوان جون ، من هم به خاطر عطر و بوی سبزیجاتش خیلی این خوراک رو میپسندم
      اون ورژن که نوشتی باید جالب بشه ، و کاری و میگو ترکیب خوبی میتونه باشه ، حتما امتحان میکنم

      Löschen
  2. سلام سلام خانمی دریایی.
    نمیشه ما چند مدت خونه شما زندگی کنیم بابا ما هم دل داریم خانمی.دستت بی بلا خیلی عالی

    AntwortenLöschen
  3. وای ی ی ی نسرین جون از خودمه عزیزم ، چرا که نه
    کاش بیای ، اصلا کاش هر کی میتونه بیاد اینجا پیشم ، من عاشق مهمونام هستم عزیزم

    AntwortenLöschen
  4. باورت میشه من تا حالا میگو نخوردم؟
    یعنی کلا غذای دریایی زیاد نمیخورم فقط ماهی سفید و ماهی تیلا پیا خوردم و قزل الا
    خیلی بده می دونم باید خودمو اصلاح کنم
    غذای شما که خیلی هوس انگیزه نوش جان

    AntwortenLöschen
  5. بله شادی جون , خیلی بده :)))))))))
    بر عکس تو من هلاک غذاهایی دریایی هستم
    امتحان کن عزیزم , خیلیها از شکل ظاهرش خوشون نمیاد , ولی بعد که میل میکنن میبینن که نه بابا چه اشتباه بزرگی کردن :))

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts